Vzkaz prodávajícím i kupujícím
19.01.2018

aneb obchodování s porozuměním

Rád bych se podělil o některé postřehy ze své práce o tom, proč je prodej nemovitostí plný radosti i smutku. Proč většinou něco trvalého končí a něco začíná.

Třeba to pomůže oběma stranám pochopit, jak se jejich protějšek cítí. Možná to i pomůže vyvarovat se některých faux pas.

 

Vzkaz pro kupující

Prosím, uvědomte si, že prodávající mají v drtivé většině případů ke své nemovitosti hluboký vztah. Vyrůstali tam oni nebo jejich rodina, mají spoustu vzpomínek a mají tam zapuštěny svoje kořeny. Shodou často nešťastných okolností nyní musí odejít. Prodávající měli plány, jak zde budou žít, jak nemovitost předají dětem. A to všechno se změnilo. Je to obvykle bolestné, mnohdy to cítí jako zradu na svých předcích. Dokonce i v případě, kdy je pro ně prodej vysvobozením z nějaké obtížné situace, stejně přicházejí a kus sebe sama, své historie, svých vzpomínek. Navíc si teď do soukromí musí pustit úplně cizí lidi.

Mějte proto ohledy. Rozumím tomu, že v rámci vyjednávání o ceně se můžete zmínit o tom, že to či ono je ve špatném stavu. Ovšem vyjadřovat se nechvalně o věcech, o kterých mnoho nevíte, nebo o věcech, které jsou prodávajícím blízké, vám rozhodně nepomůže vytvořit dobrý vztah. Pokud pak bude mít prodávající na výběr, hádejte, komu nemovitost prodá?

Je mi jasné, že vy kupující jste nedočkaví a už vidíte změny, které provedete, vidíte věci, které se vyhodí. Prodávající o tom samozřejmě vědí, přesto je to může zraňovat, pokud se o tom před nimi mluví příliš neomaleně.

Mějte trpělivost a buďte ohleduplní.

 

 

Vzkaz pro prodávající

Je to těžké. Vím to. Přesto i vás prosím o shovívavost. Kupující startují do nové životní etapy. Jsou plni elánu, co všechno v nemovitosti zlepší a upraví.

Proto mi věřte, většina poznámek, které pro vás mohou být bolestivé, je naprosto nevinná. Oni to tak nemyslí. O vaši nemovitost mají zájem a rozhodně si vás nechtějí rozkmotřit. Jen prostě dostatečně neodhadli hloubku vašeho vztahu k tomuhle domečku nebo bytu.

Kupující musí většinou sáhnout pěkně hluboko do domácího rozpočtu, aby si mohli koupit právě vaši nemovitost. Proto se cítí oprávněni se tam pohybovat tak trochu jako doma. Chtějí všechno vědět. Jak co funguje, proč je to takhle a ne jinak. Není to úplně příjemné, ale oni na tom většinou v té nákupní horečce nevidí nic špatného. Někteří to možná podvědomě vidět ani nechtějí, protože neradi působí ostatním bolest a smutek. Jenže ta nemovitost se jim líbí, a vy ji přeci prodáváte.

Kupující rozhodně nechtějí nikomu zkazit den. Oni mají zase trochu strach, aby koupili správně. A je i na vás, abyste je ujistili, že právě vaši nemovitost je snadné si zamilovat.

Mějte trpělivost a buďte shovívaví.


ebook

Využijte možnost získání zdarma E-booku na téma:

"Co je dobré vědět a na co si dát pozor při prodeji nemovitosti"

Přejít

Pokud potřebujete více informací nebo byste rádi něco upřesnili či doplnili, vaše zpětná vazba je vítána.

Přejít

čára

homemezerao násmezeraslužbymezeračlánkymezeraFAQmezeraochrana osobních údajůmezerakontakty
čára
© copyright Petif,  webdesign & developed by 5Q, spol. s r.o.